Thursday, November 6, 2008

Knowing of Chest Pain

Knowing of Chest Pain

Angina

Angina is chest pain or discomfort you get when your heart muscle does not get enough blood. It may feel like pressure or a squeezing pain in your chest. It may feel like indigestion. You may also feel pain in your shoulders, arms, neck, jaw or back.

Angina is a symptom of coronary artery disease (CAD), the most common heart disease. CAD happens when a sticky substance called plaque builds up in the arteries that supply blood to the heart, reducing blood flow.

There are three types of angina: stable, unstable and variant. Unstable angina is the most dangerous. It does not follow a pattern and can happen without physical exertion. It is does not go away with rest or medicine. It is a sign that you could have a heart attack soon.

Each year over a million people in the U.S. have a heart attack. About half of them die. Many people have permanent heart damage or die because they don't get help immediately. It's important to know the symptoms of a heart attack and call 9-1-1 if someone is having them. Those symptoms include

  • Chest discomfort - pressure, squeezing, or pain
  • Shortness of breath
  • Discomfort in the upper body - arms, shoulder, neck, back
  • Nausea, vomiting, dizziness, lightheadedness, sweating


Arrhythmia

Has your heart ever skipped a beat? Sometimes it really does if you have an arrhythmia. An arrhythmia is any disorder of your heart rate or rhythm. It means that your heart beats too quickly, too slowly or with an irregular pattern. When the heart beats faster than normal, it is called tachycardia. When the heart beats too slowly, it is called bradycardia.

Many factors can affect your heart's rhythm, such as having had a heart attack, blood chemistry imbalances or abnormal hormone levels. Some substances or medicines may also cause arrhythmias.

Symptoms of arrhythmias include

* Fast or slow heart beat

* Skipping beats

* Lightheadedness, dizziness

* Chest pain

* Shortness of breath

* Paleness

* Sweating

3 comments:

  1. Apa penyebab utama sakit jantung dokter?

    ReplyDelete
  2. Menyambung pertanyaan barusan dokter, saya sering merasa sakit dada sebelah kiri yang menusuk terutama jika aktivitas. Tapi kalau sudah tidak aktivitas nyeri dada ini hilang. Saya sudah pernah rekam jantung, di igd pku, dan dikatakan ada ves. Sebenarnya sakit jantung apa yang saya derita dok?

    ReplyDelete
  3. Bapak Saiful, sebelum saya menjawab pertanyaan bapak akan saya jelaskan terlebih dahulu sistem peredaran darah dalam tubuh kita. Jika jantung kita ibaratkan pompa, pembuluh darah kita umpamakan pipa, dan curah darah kita ibaratkan cairan yang melaluinya maka kita bisa melihat kelainan jantung itu bisa mengenai pompanya, pipanya dan cairannya. Kelainan itu pada dasarnya bisa kita lihat pada pemeriksaan penunjang seperti ekg, dan laborat. Kelainan-kelainan itu tentunya akan menyebabkan kelainan klinis seperti yang bapak derita.

    Kelainan pada pompanya misalnya kelainan katup jantung, kelainan bawaan jantung dan lain-lain. Lalu kelainan pada pembuluh darah misalnya penyakit jantung koroner, stenosis aorta dan lain-lain. Kelainan pada curah darah, misalnya penyakit jantung hipertensi, penyakit jantung anemi dan lain-lain.

    Mengenai rasa sakit yang bapak derita itu adalah angina pectoris stabil. Nyeri dada yang muncul akibat aktivitas, dan akan hilang pada saat istirhat. Hal ini biasanya berkaitan dengan adanya penyumbatan pembuluh darah koroner jantung, sehingga pada saat beraktivitas, suplai buat jantung berkurang dan menyebabkan iskemia. Klinis yang dialami yaitu nyeri dada tembus hingga punggung dan hilang dengan beristirahat. Saran saya sebaiknya bapak secara berkala terus kontrol ke dokter ahli jantung supaya tidak terlanjur parah. Demikian bapak saiful, mudah-mudahan bermanfaat.

    ReplyDelete

Please Write Down Your Problems Here